Summa sidvisningar

onsdag 25 augusti 2010

Dålig sändning men bra match.


Igår spelade Leksands IF J20 på bortaplan mot Brynäs IF. Leksand vann med 5-3 trots att man hade underläge två gånger i matchen. Med tanke på att detta var en träningsmatch, tidigt på säsongen, bjöds det på en hel del underhållande och periodvis bra spel från båda lagen. Helt klart kommer nog båda dessa lag att vara på den högre halvan av tabellen när serien så småningom startar.

Tyvärr så gick sändningen från Läkerol arena inte något vidare. Internet kom och gick som det ville under kvällen och det medförde att bilden "laggade" och ofta försvann det helt och hållet. Jag hade testat kvalitén och hastigheten på 3st datorer innan sändningen och då såg allt bra ut. När vi sedan startade började dock problemen så gott som genast. Jag har informerat dom ansvariga i Gävle och dom har lovat att försöka fixa felet så fort som möjligt. Denna internetuppkoppling används av all press mm så det är bra om det fungerar när Elitserien startar i höst.

Jag vill passa på att tacka Olle Liss (bilden) som var med mig under matchen och skötte kommentatorsjobbet. Olle gjorde ett kanonjobb trots att allt annat strulade för oss under sändningen. Nästa gång du är med Olle, lovar jag att tekniken ska fungera HELA matchen!

Nu tar jag en paus några dagar och räknar med att börja sända matcher igen i slutet på nästa vecka.

/Conny

2 kommentarer:

  1. Tack Conny för att du kämpade på med sändningen trots problemen och hoppas att Olle ställer upp igen och kommenterar!

    SvaraRadera
  2. Blir det nån sändning imorgon mellan Leksand-Västerås IK?

    SvaraRadera